Czy istnieją skuteczne techniki sprzedaży, które pozwolą nam na zrealizowanie celu miesięcznego, kwartalnego czy rocznego? Oczywiście, że tak. Ważne jest jak je przedstawiamy oraz czy tak naprawdę co nieco o nich wiemy.

Plusem wybrania zawodu handlowca jest to, że może nim zostać każdy. Na pewno każdy może spróbować i sprawdzić się w tym nie najłatwiejszym fachu na świecie. Wszystko jest kwestią zaangażowania, komunikatywności, asertywności, zdolności perswazji, ale przede wszystkim ćwiczeń oraz szkoleń, które wraz z praktyką prowadzą do doświadczenia, które w tym zawodzie jest nieocenione. By jednak szczęściu dopomóc dobrze jest znać nieco sprawdzonych i skutecznych metod sprzedaży, o to one. Pierwsza technika zwana techniką niskiej piłki polega na przedstawieniu bardzo atrakcyjnej oferty, która zainteresuje klienta na tyle, że nawet mimo dodatkowych kosztów, które są z nią związane to klient i tak ofertę zaakceptuje ze względu na pierwsze wrażenie. Metoda słowa „ale”. Jest to dość prosta technika, która polega na przedstawieniu oferty klientowi a podstawie skrajności. W pierwszej kolejności opowiadamy o zaletach naszego produktu oraz o wadach w sposób uczciwy oraz klarowny, przykładowo, że cena jest wysoka. Mówiąc o wysokiej cenie mówimy magiczne „ale” , przedstawiając dodatkowe korzyści, które osiągnie klient, np. świetna jakość produktu, świetna obsługa po sprzedażowa. Często jest tak, że klient nie pamięta co było przed magicznym słowem, dlatego ta technika jest tak skuteczna.

Kolejna technika nazywana jest – drzwiami w twarz. Polega ona na tym, by w pierwszej kolejności przedstawić najdroższą z możliwych opcji, a w momencie gdy ona się nie spodoba mówimy o wcześniej przygotowanej drugiej opcji (tej którą chcieliśmy sprzedaż na pierwszym miejscu), która spełnia wymagania klienta, a jest tańsza. Możemy również przedstawić ofertę standardową dorzucając przy okazji dodatkowe gratisy. Technika ta jest bardzo skuteczna i efektywna. Na koniec zostawiliśmy technikę pozornego wyboru, a więc technikę dającą klientowi wybór.. pozorny. Na czym to polega? Dając wybór spośród kilku ofert Klient może nie zauważyć, że nie ma opcji „nie chcę nic” i wybierze sobie odpowiednią opcję z tych, które my mu przedstawiliśmy. Jest to dość prosta technika, która jednak zwykle zajmuje najwięcej czasu na przedstawienie. Jest jednak skuteczna i przy poświęceniu tego dodatkowego czasu możemy zarobić. Trzeba również pamiętać, że techniki same się nie sprzedają, przy ich stosowaniu trzeba zachować pewne zależności, które pozwolą na zwiększenie ich skuteczności. Trzeba być spokojnym, pewnym siebie, nie przekrzykiwać klienta, ale też nie można dać sobie wejść na głowę. Jeżeli przestawimy ofertę przy pomocy jednej z wyżej wymienionych technik to na pewno nasze szanse sprzedażowe wzrosną.