Kiedyś część decyzji konsumenckich konsumenci podejmowali dzięki reklamie w telewizji, prasie lub radiu. Dzisiaj w dużej mierze te aspekty zostały przejęte przez inne medium – Internet. To właśnie jeden z kanałów dotarcia do klienta jest w Internecie coraz popularniejszy. Mowa o mediach społecznościowych.

Badania ukazują, że ponad 75% osób badanych stwierdza, że najbardziej efektywnym kanałem działań internetowych są media społecznościowe. Wynik ten nie dziwi, jeżeli można przyjąć, że 90% internautów korzysta właśnie z takich platform. To właśnie w mediach społecznościowych skupia się życie internautów i to właśnie tam należy szukać potencjalnych klientów. Pozwalają one na utrzymanie stałego kontaktu z klientem, budowanie oraz promowanie swojej własnej marki. Posiadanie profilu firmowego daje szereg możliwości. Możemy powiadamiać klientów o promocjach, reklamować swoje produkty czy usługi oraz niemalże natychmiastowo odpowiadać na pytania naszych klientów oraz rozwiewać wątpliwości jeżeli trzeba. Jak promować własną firmę w mediach społecznościowych? Oto kilka prostych kroków, które pozwolą na rozpoczęcie tego typu działań marketingowych.

Na początku musimy wybrać interesujące nas kanały społecznościowe. Nie ma co na początku szarżować i komunikować się przez wszystkie dostępne kanały na runku. Wybierzmy jeden lub dwa by nie spędzać zbyt dużo czasu na kilka kanałów. Następnie należy przeanalizować do jakiej grupy docelowej chcemy „uderzyć” z naszymi produktami. Potem należy zorientować się w jakich godzinach najlepiej jest publikować posty – ma to znacznie, przeprowadzono badania ukazujące, że publikować posty na Facebooku należy w godzinach od 12-15 od poniedziałku do piątku, a w weekendy o 12 oraz o 13. Treści publikować można wielokrotnie. Mowa o tym samym contencie – fachowo nazywa się to content curation. Polega ona na wykorzystywaniu gotowego już materiału w najbardziej zoptymalizowany sposób. Następnie należy być kreatywnym. Należy tworzyć unikatową treść, która zachęci potencjalnych klientów. Można ukazać naszą firmę od kuchni, to często podoba się konsumentom. Niestandardowe działania często przynoszą świetne efekty. Na końcu należy pomyśleć o reklamie. Płatna reklama może nie jest w głowie początkującego przedsiębiorcy, ale może ona dostarczyć szereg dodatkowych funkcji. Wiele firm pomaga w zareklamowaniu niewielkim kosztem danej firmy na portalach społecznościowych.