Mowa językiem korzyści to jedna z najpopularniejszych metod sprzedaży usług oraz produktów. Stosowana jest przez wielu handlowców, telemarketerów czy sprzedawców stacjonarnych w sklepach. Ma ona swoje wielkie zastosowanie w codziennych rozmowach handlowych i jest dość przydatna.

Język korzyści jest bardzo przydatny, pomaga on na uwypukleniu w sposób mocny plusów naszego produktu czy usługi i tylko tego. Przykład? Główną cechą danego smartfona może być to, że jego oprogramowanie jest oparte na systemie Android, a jego zaletą że jest bardzo duża dostępność do wielu aplikacji tylko na tym systemie. Dla klienta korzyścią będzie więc mnogość aplikacji, które pozwolą mu np. na pozbycie się tradycyjnego kalendarza czy notatnika. Budując swoją ofertę poprzez ukazanie zalet danego produktu, mamy dużo większe szanse na poprawienie jego wizerunku i na końcu jego sprzedanie. Należy pamiętać, że każdy człowiek jest inny i dla każdego człowieka inne rzeczy są bardziej priorytetowe. Głównymi uwarunkowaniami potrzeb klienta są status społeczny, temperament czy zajmowane stanowisko. Jeżeli mamy Klienta na wysokim stanowisku, obracającego się w wysokich kręgach spokojnie możemy stwierdzić, że raczej nie będą go obchodziły takie aspekty produktu jak cena. Może właśnie jakość czy popularność danego produktu będzie ważniejsza i wtedy wkraczamy my z produktem, który jest znany wszystkim, kojarzony z większym statusem społecznym lub większym bezpieczeństwem. U każdego człowieka musimy znaleźć potrzebę, której zaspokojenie pozwoli mu na podjęcie jednej słusznej decyzji i zakup usługi czy produktu od nas, a nie od konkurencji.

Pamiętajmy, że język korzyści w głównej mierze oddziałuje na emocje klienta, a te związane są ze zmysłami. Ważne jest by pokazać, że usługa czy produkt jest najwyższej możliwej jakości. Trzeba zachęcić klienta i utwierdzić w przekonaniu, że dany telefon jest właśnie dla niego. Dla klienta ważny jest wizerunek – nie ma problemu: ten telefon jest produktem ekskluzywnym, wykonanym z najdroższych i najlepszych materiałów, ważne jest poczucie bezpieczeństwa – nie ma problemu: ten telefon ma najlepsze zabezpieczenia, można go blokować na 15 różnych sposobów, a hasła są blokowane najlepszymi szyfrowaniami dostępnymi na rynku, ważne jest zdrowie – nie ma problemu: ten telefon posiada odpowiednie certyfikaty, a dzięki specjalnym wewnętrznym nakładkom ma mniejsze promieniowanie niż inne telefony. Mowa językiem korzyści nie jest trudna, trzeba się tylko nauczyć odpowiednio ją stosować i pamiętać, że ćwiczenie czyni mistrza.