YouTube od dawna nie jest już miejsce do zobaczenia tylko i wyłącznie śmiesznych filmików wstawionych przez anonimowe osoby. To jest biznes i to biznes nie tylko dla właścicieli marki. To również biznes dla Ciebie. Masz fajny kontent, ale jak go wypromować? Na to pytanie postaramy się dzisiaj odpowiedzieć.

Postrzeganie marki jest bardzo ważne, jak nie najważniejszym aspektem, który bezpośrednio przekłada się na sprzedaż. Chcą rozwijać własny biznes musimy w sposób właściwy oddziaływać na emocje, które są kluczem do zwiększania sprzedaży. Dlatego coraz bardziej atrakcyjny jest video marketing, ponieważ to właśnie filmiki przykuwają coraz większą uwagę konsumentów. Jednym z najpopularniejszych kanałów do dystrybucji takich filmików jest YouTube. Jakie są plusy korzystania właśnie z tej platformy? Całkiem niskie koszty produkcji (w porównaniu z reklamą telewizyjną), precyzyjnie sprofilowane grupy odbiorców, możliwość wzbudzania emocji jak na żadnej innej platformie oraz możliwości wpływania na budowanie pozytywnego wizerunku. Jaka w takim razie promować filmy na YouTube? Po pierwsze ważny jest tytuł. Stanowi on wizytówkę całego filmiku i powinien być chwytliwy i niezbyt długi. Tytuł powinien być również odpowiednio skorelowany pod kątem SEO, dlatego ważne są słowa kluczowe, które powiązane z tematem filmu będą go pozycjonowały. Opis filmu jest również ważny co tytuł i powinien zawierać popularne frazy, będąc odpowiedzią na zainteresowania internautów. Stosowanie otamowania również pomoże i zwiększy szanse filmu na pojawienie się w pasku bocznym.

Długość filmu również ma znaczenie. Badania pokazują, że internauci szanują bardziej produkcje dłuższe, które angażują widza. Takie filmy mają większa szansę na polubienie, komentarz czy zasubskrybowanie, a to w tym biznesie jest najważniejsze – im większa ich ilość tym film będzie popularniejszy i lepiej oceniany. Kolejnym elementem jest wysoka jakość filmu. Filmy kierowane na YouTube muszą charakteryzować się wysoką jakością, ponieważ ona również wpływa na pozycjonowanie produkcji. Kluczem do pozycjonowania na platformie są dynamiczne, przemyślane oraz angażujące filmy, które mają dobry jakościowo dźwięk oraz obraz. Newsletter również jest bardzo ważny, ponieważ będzie informował klientów o nowościach na kanale, jednocześnie odpowiednio pozycjonując kontent. Na koniec zostawiliśmy CTA, a więc Call To Action, a więc zostawienie w treści filmu komunikatu, który będzie zachęcał odbiorców do komentowania, subskrybowania oraz udostępniania materiału.