Sprzedawcą może być każdy, jednak tylko wyedukowany sprzedawca ma szansę na utrzymanie się w tym biznesie. Na czym polega edukacja sprzedawcy zapytacie? Otóż na wielu rzeczach, ale na pewno jedną z nich jest znajomość technik sprzedaży oraz wyuczenie w sobie pewnych nawyków.

Wiele osób uważa, że sprzedaż jest prosta. Może i tak, chociaż ja myślę odmiennie. Ważne jest jednak by znać pewne nawyki i zachowania klientów, a także wyuczenie ich u siebie. Jeżeli dzwonimy po decyzję do klienta, to poniedziałek i piątek nie są najlepszymi dniami. Najlepiej podejmuje się decyzje klientom w środę lub w czwartek. Jeżeli dostaliśmy leada to często jeden kontakt nie wystarcza i nie ma co po nim rezygnować. Badania wskazują, że potrzeba minimum sześciu kontaktów by w końcu dodzwonić się do klienta. Jeżeli potencjalny klient się z nami kontaktuje i się przykładowo nie dodzwania lub dostaliśmy maila z prośbą o kontakt to nie można czekać w nieskończoność – trzeba się do niego odezwać od razu. Badania wskazują, że jeżeli skontaktujemy się z klientem w ciągu pierwszych 5 minut od otrzymania kontaktu to mamy największą szansę sprzedażową – nawet stu krotnie większą. Uśmiechaj się! Nawet w trakcie rozmowy przez telefon druga strona jest w stanie określić czy się uśmiechamy czy też nie – uśmiech sprawia, że wydajemy się bardziej pozytywni i godni zaufania – robimy lepsze wrażenie na kliencie.

Zawsze należy mówić wolno i wyraźnie – jest to podstawowa zasada komunikacji, dlatego nawet w trakcie rozmowy przez telefon zwróćmy uwagę na to jak mamy ułożoną słuchawkę i nie mówmy z pełną buzią. Zadawajmy otwarte pytania – jest to pierwszy krok do zamknięcia sprzedaży, otwarte pytania pomagają we wciągnięciu klient w rozmowę oraz w zbadaniu jego potrzeb. Czasami warto jest wykorzystywać zasadę niedostępności, a więc technikę sprzedażową, która zakłada że po przedstawieniu oferty ograniczonej czasowo, klient szybciej się zdecyduje by nie stracić okazji. Prezentujmy więcej niż jeden produkt, nawet droższy tak by oferta, którą chcemy sprzedać wydawała się atrakcyjniejsza. Na koniec, warto być ekspertem. Jeżeli zachowujemy się profesjonalnie, brzmimy profesjonalnie i mamy odpowiednią wiedzę, większość klientów będzie nam ufała i wiedziała, że powierzając swoje pieniądze nam wyjdą na tym z korzyścią.